Text

Innlegg i Billedkunst nr.4 2024
https://kunstavisen.no/artikkel/2024/ei-samling-ord-om-det-bruke-ord-om-kunst-og-om-asperger-og-ulike-forstaingsmatar

 

 

https://kunstavisen.no/artikkel/2024/eit-polarisert-samfunn-har-i-det-minste-sider

 

Billedkunst nr.2 2024

 

https://subjekt.no/2024/01/25/vi-blir-ikkje-provosert-av-ein-60-arings-onani-men-vi-blir-utfordra/

 

https://subjekt.no/2023/11/11/kva-er-alternativet-til-soknadsskriving/

 

https://subjekt.no/2023/10/03/kanskje-er-det-kunstnarane-si-skuld-at-folk-flest-driter-i-kunst/

 

Billedkunst nr.3 2023

https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/kunsten-a-bygge-fotspor-som-kan-bere-ein-dit-ein-vil/

Utdrag frå (3sider) tekst i katalog til utstillinga «Omsorg» på Hå Gamle Prestegard. Kunstnere: Siri Borge, Beate Einen, Maria Almås Frantzsen og Ruth Hol Mjanger, Tuva Gonsholt, Kari Håkonsen, Pål Roland Janssen, Karen Klim, Vidar Koksvik, Anne Guro Larsmon, Solveig Lønseth, Linda Morell, Gunnel Sahlin, Patrícia Šichmanová, Ida Siebke, Sandra Vaka, Kiyoshi Yamamoto.

 

Billedkunst: Kritikk av Masterutstillingen Kunstakademiet, Oslo KHiO 2023

 

Billedkunst: Kritikk av Masterutstillingen Kunstakademiet Bergen, KMD 2023.

 

Billedkunst: Kritikk av Masterutstillingen Kunstakademiet i Trondheim, KiT, NTNU 2023.

 

https://subjekt.no/2023/05/25/uks-har-signert-papillon-oppropet-na-vurderer-brynhild-35-a-melde-seg-ut/

 

https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/RG4V5a/korleis-kan-ein-kjoennsteori-det-ikkje-kan-stillast-spoersmaal-ved-bli-pensum-paa-barneskulen

https://www.contemporaryartstavanger.no/a-bli-fanga-i-ville-strekar-og-eit-glimt-av-hap-i-soppelhaugen/

Brev til Jentoft om mangfald…

 

Billedkunst nr.4 2022. Kritikk av utstillinga «Comfort Blanket» av Tom Kosmo.

 

Link til teksten: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ytringsangst-kunststipend-og-min-totalitare-ideologi/o/5-95-589098

 

Kritikk av Masterutstillingen 2022. Publisert i Billedkunst nr.3

Link til teksten: https://subjekt.no/2022/08/11/denne-boka-er-eit-nyttig-verktoy-i-kampen-mot-meiningsmangfald/

 

Billedkunst nr.2, 2022

 

Link til teksten: https://subjekt.no/2022/07/15/nyoppdaga-likskapar-mellom-woke-og-konservativ-islam/

 

Link til teksten (Subjekt):  https://subjekt.no/2022/05/27/kvifor-treng-me-kritikk-av-islam/

 

Link til teksten: https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/dn9pzO/eg-har-eit-kjoenn-men-eg-har-aldri-foelt-meg-som-eit-kjoenn

 

Innlegget kan lesast her: https://klassekampen.no/utgave/2022-05-18/debatt-kvifor-treng-me-islamkritikk

 

Link til teksten: https://www.document.no/2022/04/26/ein-slags-guide-til-a-forsta-kunst/

Kjenner at eg er rimeleg frustrert over heile menneskearten i dag…de veit: slike dagar kor ein nektar for at ein er menneske, viss nokon spør….det har noko med avstanden mellom ord og verkelegheita å gjere…og med mennesket sin sjølvdefinerte plass på toppen av økosystemet

Billedkunst 1, 2022

 

Link til teksten: https://resett.no/2022/05/27/kunsten-a-ta-livet-av-kunsterisk-ytringsfridom/

 

Tekst til katalog i samband med utstilling med verk av Harald E.Tørresen.

 

Billedkunst nr.4 2021, omtale av vestlandskunstnere; Lars Korff Lofthus, Ruben Eikebø, Maiken Stene, Per Christian Brown, Natasja Askelund og kunstnergruppa Alt Går Bra

 

To av mine publikasjonar kan kjøpast her på Bastard: https://nettbokhandel.bastardbok.no/categories/kunstboker/sort-by/3/?page=5

Kunsten og Døden

https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/23pa9y/til-kunstnarar-som-hetsar-hald-kjeft-og-lag-kunst

 

Kritikk av «Kunsten og døden», av Kjetil Røed. Publisert i Kunst, nr.4 2021

 

Nettavisen: «Kven skal skrive takkebrev til Sløseriombudsmannen?»

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kven-skal-skrive-takkebrev-til-sloseriombudsmannen/o/5-95-292281

De kan no lese klima-teksten min på nettsida til Forfatternes Klimaaksjon. Her:https://forfatternesklimaaksjon.no/2021/08/21/frittgaande-notat-ei-opphakka-studie-av-menneskearten-brynhild-grodeland-winther/

 

Kritikk av «Mindre enn 0,002mm». Publisert i Kunsthandverk. Lenkje til tekst: http://www.kunsthandverk.no/anmeldelser/2021/8/10/kunsten-skape-potensiell-sty

 

Kunsthåndverk, årgang 41, nr.160, utgave 3, 2021

 

Kritikk av utstillinga «Og fjorden der nede blir ved å gå videre mot havet, og blandes med alle verdens vann» på Kabuso. Publiert i Billedkunst. Lenkje til tekst: https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/eit-tre-er-ei-lunge-utan-kropp/

 

Lenkje til tekst: https://subjekt.no/2021/08/16/at-det-var-cezanne-dei-samla-pa-tydar-pa-at-det-ikkje-var-sa-mykje-anna-a-bruke-pengar-pa/

https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/du-er-det-du-held-mellom-hendene/

https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/du-er-det-du-held-mellom-hendene/

Takk for meg. Les heile saka her: https://subjekt.no/2021/07/27/difor-trekk-eg-meg-fra-styrevervet-i-norske-billedkunstnere/

 

Lenkje til teksten her: https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/23pa9y/til-kunstnarar-som-hetsar-hald-kjeft-og-lag-kunst

 

Kritikk av Festspillutstillingen, Elisabeth Haarr: http://www.kunsthandverk.no/anmeldelser/2021/6/15/-veve-og-brodere-med-nervetrdar

 

Kunsthåndverk, årgang 41, nr.160, utgave 3, 2021

 

Lenkje til tekst: https://subjekt.no/2021/07/03/utestenging-av-kritiske-roster-kan-fore-til-meir-hets-mot-kunstnarar/

 

Teksten kan lesast her: https://subjekt.no/2021/07/01/signaturen-representerer-ikke-meg/

 

Billedkunst nr.2, 2021

 

Billedkunst nr 2. 2021

 

Bok om Arvid J Pettersen. Utgjeven av KODE på Fagbokforlaget. Kan bestillast her: https://www.fagbokforlaget.no/AJP-Arvid-Pettersen/I9788245037135

Kritikk av utstillinga «1som/1het» i s12, Bergen: http://www.kunsthandverk.no/anmeldelser/2021/5/25/eg-er-ein-bison-i-glassmagasinet

Innlegg i BT: https://www.bt.no/kultur/kulturdebatt/i/0K88P0/ein-slags-guide-til-aa-forstaa-kunst?referer=https%3A%2F%2Fwww.bt.no&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1619728379

Ein slags guide til å forstå kunst. PDF-utgåve: Ein slags guide til å forstå kunst

Kritikk av utstillinga «Normal behavior, behave normal», av Erika Stöckel, Kraft, Bergen. Publisert i Kunsthåndverk:  http://www.kunsthandverk.no/anmeldelser/2021/3/12/eit-kinderegg-og-eit-forsk-p-lytte-til-motstand-forma-i-stein

 

Kunsthåndverk, årgang 41, nr.160, utgave 3, 2021

 

Intervju med Odd Nerdrum og memorosa-grupa i Billedkunst nr.4, 2020 https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/molda-er-djupare-enn-himmelen-og-det-a%cc%8a-kjope-mjolk-er-ikkje-eit-statement-mot-juice/

 

Om Hanna Fauske, Høstutstillingen, publisert i Billedkunst/Høstutstilling-katalog https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/eit-stykke-ukokt-sjel-i-blomstrete-kjole/

Om fjerning av skulpturar i det offentlege rom, sensur, rasisme, og kunsten bak lukka dører: https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/dei-stillestaande-mennene-pa-sokkel/

Kritikk av installasjonen «One Hundred and One Pieces of a Tree (Norwegian Wood)», på KODE, av Henrik Håkansson: https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/skog-til-innvortes-bruk/

Kunsthåndverk, årgang 41, nr.160, utgave 3, 2021

 

http://www.kunsthandverk.no/anmeldelser/2021/5/25/eg-er-ein-bison-i-glassmagasinet

Kritikk i Billedkunst, av utstillinga «Old tree» på Hordaland Kunstsenter:https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/gje-meg-noklane-for-faen/

Publisert på Kunsthandverk.no. Om Vindusutstilling på kraft.

KraftVindusutstilling

Tekst til «Hendene som samlar tankane», eit bilag på 20 sider i BT. Om det lokale kunstfeltet under korona-krisa. Av BKFH

 

Kritikk av utstillinga «Asclepieia», på Visningsrommet, USF. Publisert i Kunsthåndverk. Les heile teksten her på nettsida til Kunsthåndverk: http://www.kunsthandverk.no/anmeldelser/2020/5/14/nokon-har-teke-orda-ut-av-skjelettet-og-plassert-dei-p-golvet

 

Innlegg i BT om korona-tiltak til billedkunstfeltet: https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/vQ2AXj/ikkje-alle-har-raad-til-is-i-magen

Billedkunst nr.5, 2019 «The Great Monster Dada Show» at Henie Onstad Kunstsenter. Les heile teksten her: Billedkunst_2019-5_Fokus_spleise_DADA_HOK_av-Brynhild-E–Winther

 

Billedkunst nr 4, 2019 : kritikk av masterutstillinga i Bergen, «with eyes closed, call me», Bergen Kunsthall

 

Billedkunst nr 4, 2019 : kritkk av masterutstillinga i Oslo, «Plural PLUR», Kunsternes Hus

Brynhild er sint: Kunstgarasjen

Publisert på nettsida til Kunstforum: «Sett alle rede» av Gabriel Johann Kvendseth og Arvid Pettersen på Kabuso: KvendsethPettersenKabuso

SettAlleREDE

Kritikk av «Kunsten og livet – en bruksanvisning» av Kjetil Røed, Flamme Forlag: kunstenOgLivet

Publisert på nettsida til Kunstforum: Hordaland Kunstsenter, Margrethe Kolstad Brekke: https://kunstforum.as/2019/07/kortreist-kunst-for-klimaet/

I går fekk eg spørsmål om kva eg trur på….ein må kanskje først tvile på alt, for så å kunne konstruere noko å tru på. Eg trur at ord berre er ei mangel på andre måtar å kommunisere. Eg trur på det som ligg mellom linjene og utanfor papiret og ikkje er ord. Eg trur på det som oppstår i dei punkta kor fleire kontradiksjonar møtes og kan eksistere på same tid.  Eg trur på det som blir borte når det blir konkludert, fordi det ikkje eksisterer innanfor menneskelege logikkar. Eg trur at skuggane et tid for å bli natt, at bak skyene er alltid himmelen svart, og at tid ikkje er linjær, og at logikkane endrar seg ut frå kva perspektiv ein står i (eller snublar i), og at når du kjem heilt til kanten av universet, vil du oppdage at verdsrommet eigentleg er kjernen i ein støvdott bak ein sofa, og at alt kan svelgast ned med kakao. Det er lettare å skrive om alt eg ikkje trur på. Men den teksten hadde blitt for lang, så den skal du sleppe å lese…

Ein dag vakna eg og såg alle orda som låg på golvet og var tankar du hadde spytta ut i løpet av natta.

Eg hadde teipa fast ein plastslange bak drøvelen

Tilsvar til kritikk på kunstkritikk.no, av ma-utstillinga til KHiO 2019. Kritikken kan lesast her: https://kunstkritikk.no/kom-naermere/#comment-335595

 

Vanessa Baird KODE. Billedkunst nr.1 2019

Vanessa Baird på KODE (frå Billedkunst nr.1 2019) : https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/i-strekane-til-baird-blir-eg-gong-pa-gong-konfrontert-med-kor-vemmeleg-det-er-a-vera-menneske-og-om-det-skulle-vise-seg-at-eg-faktisk-er-menneske-sa-vil-eg-helst-late-som-eg-ikkje-er-det/

Kritikk av «Å miste noe verdifullt med vilje»  av Tommy Olsson. Billedkunst nr.1 2019

 

Elsebet Rahlff. Billedkunst nr.1 2019

 

«Writings, Conversations, Scripts» av Ane Hjort Guttu. Billedkunst nr.6 2018

Ane Hjort Guttu (frå Billedkunst nr.6 2018) : https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/suset-fra-byen-flatpressa-mellom-sidene-i-ei-bok/

Lesarbrev frå BA som PDF:Hitler og bompengane

Twitter: https://twitter.com/BrynhildW

 

Trykka i begrensa opplag 300stk. Kan kjøpast på Kunstnernes Hus nett no, eller ved å sende e-post. brynhild_w(at)yahoo.no

 

Billedkunst nr.5 2018. heile teksten kan lesast her:

medan eg prøver å vera fordomsfri på ordentleg

Kritikk av to utstillingar: Arild Våge Berge med utstillinga «Depôt», og Torbjørn Rødland si Festspillutstilling «Fifth Honeymoon» på Bergen Kunsthall. Nr.3 Billedkunst 2018. Heile teksten kan lesast her:

Arild Våge Berge og Torbjørn Rødland:Månen i kroppen

——————————————————————————–

The first 14 pages from my master text can be read here if you folow this link: Your Logic Hurts Against My Skin Brynhild Winther

Frå boka: Mitt alterego budde i Etiopia før misjonærane kom.

Katalogue from Høstutstillingen 2016. See the whole catalogue here: https://www.hostutstillingen.no/wp-content/uploads/2018/05/HK2016.pdf

 

Innlegg i Klassekampen: https://arkiv.klassekampen.no/article/20160923/PLUSS/160929889

Somewhere there is a silence

resting between lines.

I never told you, but

when you asked me, I said that famers and

workers in the oil industries are way more creative than artists, because

creativity is to use what you have

to solve things

in a way you have not learned from anyone else, but as a direct result of thinking.

I already knew your problems with understanding things existing outside of categories, or outside of the reach of words, so

I looked at you again, and

from the air, I pulled back all the words I had said

And I whispered:

somewhere there is a silence resting between lines, that

cannot be translated into words

That silence is containing the point from where chaos is visible

And between the lines there is a tree inside of a hole

where even the noisy birds

keep their mouths  shut

I remember

trying to explain what it is like to write in a language that is not mine

I did not have the word for it

I did not know what anyone would call an artificial limb in this language

So

I decided to call it a strap on penis

If you hold it in your hand for a while, you

will taste it in your mouth. The words, I mean

tasting like gloves

They say that a pipe line is charecterized by the continuation of the hole inside of it. And,

that this hole is following the whole lenght of the pipe. Inside

Liquid influences in the cell structure. Like sound vibrating in the softness of body parts

Broken bones are words

If you keep boiling the water it will all go away

Fingers twisting around tiny pieces of silence

You are sitting in my armchair, and

when you look at me, I

get a glimps of a ignorance or

something cynical in the back of your eye

Like you were almost human

billedkunst-nr-6-2016
billedkunst-nr-6-2016

lesarinnlegg-brynhild-winther

billedkunst-nr7-2016
Billedkunst nr 7, 2016

billedkunst-nr-7

p1150128brynhild-winther1aldri-brynhild-winther ute.brynhild.wintherOm Ålesund Kunstfagskule:  https://www.kunstskolene.no/tidligere-studenter/brynhild-winther

Tidligere studenter om Ålesund Kunstfagskole: https://www.kunstskolene.no/tidligere-studenter/brynhild-winther

All material on this page is protected by BONO copyright. If you want to use something form this page, please contact Bono here: https://www.bono.no

The first written word was a drawing of an animal